Wednesday, August 6, 2008

Teine osa

Pikkust ja vanust tuleb juurde ja maailmavaade avardub. Laulu ei tea, kuid lemmikkirjanikuks saab Ellen Niit

Pildil koos kõige vanema vennaga


4 klass
Mulle meeldib laulda
Mulle meeldib Anneli
Ma käin koolis
Ma olen tore
Ma teen palju
Ma tahaksin käia poistekooris
Ma mängin viiulit
Mul on pinginaaber nimega Argo
Ma olen tore poiss
Ma mängin nukkudega
Mul on koer nimega Jaagup
Ma oskan hästi suusatada
Ma olen peenike
Ma oskan väga hästi matat
Ma segan koolitunde.
Mu pinginaaber mängib ka viiulit.
Mu klassiõpetaja nimi on Anne.
Ma kaalun 27,5 kilo.
Ma olen 10 a.
Mulle ei meeldi käsitöö.
Ma jooksen hästi kiiresti.
Mu nimi on ....
(2.10. 1999)

Veebruar
Veebruar on sulakuu.
Veebruaris hakkab lumi sulama.
Veebruaris on iseseisvuspäev.
Veebruaris on sõbrapäev.
Veebruaris lähevad ilmad soojemaks.
Veebruaris on mu isal ja vennal sünna.
Veebruari nimetatakse küünlakuuks.
Veebruaris käiakse koolis.


Jaaniöö
Mina ei tea, ma ei mõelnud jaanipäevast midagi. Ema ja isa mõtlesid minu eest. Me võtsime kaasa tekke, süüa, grilli, ujumisriided ja soojad riided. Kaasa tulid mu kolm venda, Silveri sõbratar Saksamaalt, koer Jaagup ning ema ja isa.
Kuna Opel oli katki, läksime žiguliiga. Me toppisime end autosse ja kui Jaagup auto peale hüppas, oleksime me peaaegu maa sisse vajunud.
Alguses mõtlesime, et lähme metsa, aga siis otsustasime ümber ja sõitsime mere äärde. Mina eriti puhkekohta ei otsinud, vaid läksin kohe ujuma, aga ärge muretsege, ema ja Silver otsisid koha üles. Isa käskis meil lõkkematerjali korjama minna, sest kui pimedaks läheb, ei näe korjata. Tegime kahte kasulikku asja korraga: korjasime metsast prahti ja kuivanud oksi ning saime lõkkematerjali kokku.
Mina ei tea, kuidas ema ja isa süüa tegid, mina ujusin aina Jaagupiga võidu. Aga söögid olid väga maitsvad. Kui Rasmus kitarriga laulma hakkas, siis ma kuulsin tema häält ja tulin koos Jaagupiga veest välja. Mina laulsin kaasa ja Jaagup muudkui hüppas. Isegi kui päike loojuma hakkas oli ikka vees hästi soe. Siis oli kell 23.00. Isa süütas Jaanitule ja kui väga pimedaks läks nägime veel teisigi jaanitulesid. Ja siis hakkas järsku vihma sadama. Haarasime ruttu oma asjad ja jooksime puu alla varju. Kahjuks jäi grillihakauss hooletusse kohta ja seda hetke kasutas ära Jaagup. Nii sai Jaagup ka jaaniöö rõõmu. Sadu jäi ruttu järele, isegi liiv ei jõudnud päris märjaks minna ja lõke kustuda. Panime tekid liivale ja ma jäin magama. Kui ma üles ärkasin siis Rasmus ikka veel laulis. Päris imelik oli öösel rannas magadsa. Umbes kella nelja ajal hakkas päike tõusma. Taevas ja meri olid punased. Ma polnud kunagi näinud , kuidas päike merest tõuseb.
(1998 aasta jaaniöö veetsime Karepa rannas)













5 klass

Külalised meie päikesesüsteemis.
Umbes sada aastat tagasi lendasid meie (maaelanike) päikesesüsteemi helendavad taldrikud.
Maaelanikud kartisd neid väga, sest meil ei olnud nii head tehnoloogiat kui neil. Nad asusid elama Marsile ja tõid kaasa ka elanikud. Nüüd, aastal 2001 olime me avastanud, et need võõrad on head. neil on küll üks silm ja üks jalg ning nad on umbes poole meetri pikkused. Nemad said olla seal ilma skafandriteta, aga meie pidime neid kandma kui seal tahtsime olla. Me käisime neil päris palju kordi külas. Nii nad siis lahkusid meie päikesesüsteemist. Meie muidugi saatsime neid umbes Pluutoni.

Kui maailm minu ümber oleks ainult sinine
Kui maailm oleks sinine nagu taevas v. meri, siis oleks paha, sest siis on kõik asjadainult sinist värvi. Küll oleks paha elu siis, mõtle vaid, kõik asjad sinist värvi, ei ühtegi teist tooni. See teeb sama kui vaatad läbi sinise kile. Kõik majad, autod, lennulid ja õhk oleks ka sinine. Käiksin hommikuti ainult sinistes riietes, see tüütaks pikapeale ära. ja kui tunnid algavad, näed kõigi siniseid nägusid. Päike, mis enne oli kollane on nüüd ka siniseks muutunud. Niisiis kogu maailm oleks sinist värvi.

Lennart - laisk, laisk, unine, sõbralik, lollitav, sõbralik, lohakas, kaval, nõme, sõbralik, piiripidav, kiuslik

6 klass

Lugu tüdrukust
Elas kord üks tüdruk. Sel tüdrukul oli väga sile juukse pats. ta elas luudest majas ning majas oli tal pliit, pada ja auk, kuhu ta sai enda ilusa kleidi toppida. Ega tal elu kõige parem ei olnudki. Ühel päeval ratsutas ta linna. Kui ta linna jõudis, siis hüüdis kohe "Hei" tervituseks, sest keegi polnud ju talle kombeid õpetanud. Aga siis kui ta ühte majja läks paistis talle hele valgus näkku. See valgus ajas ta soengu sassi ning kui ta lõpuks majast välja sai hakkas ta ümber ja tema ise mädanema. Kui ta lõpuks aru sai, et jumalad maksavad talle kätte, et ta oli nõiaks hakanud, oli juba hilja. Ta käed juba mädanesid. Lõpuks mädanes juba ta nägu ka ning tüdrukust sai pruun plöga, mis voolas kohe jõkke. Selle peale hakkasid jumalad laulma. See oligi lugu tüdrukust, kes oli liiga uudishimulik.














Jutt Eero sünnipäevast
See juhtus Eero kodu õues õhtul, kui mina, Martin, Eero, Caspar ja Argo tahtsime nalja pärast narkootikume müüma minna, et suurt summat pappi saada. Martin ja Caspar läksid tiile tegema, aga siis sõitis just mööda mingi mees. Me karjusime kohe: "Seis, FBI!" aga mees ei peatunud. Siis jooksis Martin talle tee peale ette, et ta ei saaks põgeneda, aga siis karjus mees: "Kao eest, tattnina!" Caspar läks Martinile appi, aga seegi oli asjata, sest mees põgenes ikkagi. Peale seda läksime me tomati rakksu. Viimaks ometi üks asi, mis meil välja tuli. Pärast läksin ma ka ühe tüdruku akna taha lolli mängima, aga asjata. Ta ei pannud mind tähelegi. Lõpuks kui hakkas juba hommik kätte jõudma läksime me tuppa. Ma sain väga vähe magada, aga ikkagi püsisin ärkvel. Ning kui ma lõpuks koju jõudsin, rääkisin ma emale kogu loo ära. Ongi jutt läbi.


pildil jõulumuusika koos vennaga

No comments: